مجله علمی خبری تفریحی آموزشی

ساخت وبلاگ

نکاتی برای جزوه نوشتن سر کلاس:

 
استادیو

یکی از دغدغه های همه دانشجوها اینه که با سرعت تدریسی که استاد داره نمی تونن یه جزوه مفید و خوب بنویسن و همیشه با این مشکل روبه رو هستند که اگه تمرکزشونو بزارن روی جزوه نوشتن از درس عقب می مونن و نمیتونن بفهمن که استاد چی گفته و اگه جزوه ننویسن نکات ریز و مهمی که استاد گفته رو از یاد خواهند برد. البته ممکنه دوستاتون جزوه تهیه کرده باشن ولی اگه از اون دست دانشجوهایی باشید که نمی تونن از روی جزوه کسه دیگه ای درس بخونن قطعا شب امتحان به مشکل می خورید. خب در این مطلب می خوایم نکات مفیدی رو بهتون بگم که میتونید ازش استفاده مفیدی داشته باشید و تا حدودی مشکل شما رو در جزوه نویسی سر کلاس حل کنه.

چطور یک جزوه با کیفیت بنویسم؟

 
  • حتما با جمله‌های خودتون جزوه بنویسید، یعنی جمله‌های استاد رو عینا تکرار نکنید. این طوری هم مطمئن می‌شید که مفهوم ومنظور رو درک کردین وهم موقع مراجعه به جزوه‌ای که با ادبیات خودتون نوشتین، مفاهیم سریع‌تر منتقل می‌شن.

  • تاریخ روز و شماره جلسه رو بالای ورقتون بنویسید تا شب امتحان راحت به عقب برگردید وترتیب مطالب رو از دست ندید. هر جزئیات دیگه مرتبط با درس که باعث تمرکز بیشترتون می‌شه رو هم اضافه کنید.

  • به محض اینکه سر کلاس یه نفر شروع به نوشتن می‌کنه شما هم جوگیر نشید. خودتون تصمیم بگیرید کی شروع به نوشتن کنید و با دقت به مطالب استاد گوش کنید و بعد بنویسید. مطالبی رو بنویسید که واقعا ارزش نوشتن وحفظ کردن رو دارند. و یادتون هم باشه که اونقدر درگیر نوشتن نشید که از درس وبحث کلاس دور بشید.

 

توسط: استادیو

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : استادیو, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 196 تاريخ : چهارشنبه 27 آذر 1398 ساعت: 14:50

فراخوان سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

 

فراخوان سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر که قرار است 24 تا 30 بهمن ماه امسال برگزار شود، منتشر شد.

 
موسیقی فجر
 

گروهها و هنرمندان موسیقی برای شرکت در جشنواره تا 17 آذرماه سال جاری فرصت دارند تا در سایت جشنواره به نشانی www.fajrmusicfestival.com ثبت نام کنند.

سی‌و‌پنجمین جشنوارۀ موسیقی فجر هم‌زمان و در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ 24 تا 30 بهمن 139۸ برگزار خواهد شد. فراخوان حاضر بر اساس آیین­نامۀ جشنواره و با هدف شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانۀ هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنریِ هر شاخه از موسیقی تهیه و تنظیم شده است. ستاد برگزاری جشنواره با انتشار این فراخوان از کلیۀ گروه‌ها و هنرمندان فعال موسیقی در عرصۀ اجرای صحنه‌ای دعوت می‌کند در صورت تمایل با مطالعۀ دقیق فراخوان و ارسال آثار و مدارک خود در برگزاری و هرچه پربارتر شدن این رویداد هنری مشارکت نمایند.

بدیهی است پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانۀ جشنواره توسط هیئت انتخابِ گروه­ها، اجراهای منتخب این امکان را خواهند داشت در سی‌وپنجمین جشنوارۀ موسیقی فجر روی صحنه روند.

 

مدارک لازم برای شرکت در جشنواره موسیقی فجر

  • ارائۀ نمونۀ تصویری از اجرا

  • تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره

  • متن تایپ‌شدۀ شعر، ترانه و کلام

(در صورتی که شعر یا کلام آثار به زبانی غیر از فارسی است، ارسال ترجمۀ دقیق شعر، ترانه یا کلام نیز الزامی است.)

 

منبع خبری: جشنواره موسیقی فجر

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : جشنواره موسیقی فجر, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 218 تاريخ : سه شنبه 19 آذر 1398 ساعت: 22:00

مدیریت هزینه ها در دوران دانشجویی

دوران دانشجویی از نظر مالی ممکنه دوران سختی باشه مخصوصا برای کسایی که برای دانشگاه به یه شهر دیگه میرن و تو خوابگاه یا خونه دانشجویی زندگی میکنن ولی اگه مدیریت کنید میتونید این دوران رو به خوبی پشت سر بذارید:

بودجه بندی در دوران دانشجویی

به کمک بودجه‌بندی هزینه‌ها رو مدیریت کنید و از هدر رفتن پولتون جلوگیری کنید. از نرم‌افزارهای موجود روی تلفن‌های هوشمند برای بودجه‌بندی کمک بگیرید. .

 
استادیو
 

قبل از خرید فهرستی از لوازم مورد نیازتون تهیه کنید و بهش بودجه‌ی مشخصی اختصاص بدین. اگه به چیزی خارج از این لیست احتیاج داشتین، از خرید سریع اون پرهیز کنین تا هزینه‌های خریدتون تا حد امکان کاهش پیدا کنه.

خوردن غذای سالم در دوران دانشجویی

ممکنه قیمت غذاهای سالم از غذاهای ناسالم بیش‌تر باشه، اما در بلند مدت هزینه‌ای که بابت مشکلات ناشی از غذاهای ناسالم پرداخت می‌کنید بیش‌تره. تا حد امکان از خرید غذا از بیرون پرهیز کنید و غذاتون رو توی خونه یا خوابگاه تهیه کنین. به فکر کسب درآمد باشین ممکنه فشار درس‌ها و برنامه‌ی کلاس‌ها اجازه شغل تمام‌وقت به شما نده، اما راه‌های زیادی برای کسب درآمد برای دانشجویان مثل پیدا کردن شغل پاره‌وقت، دورکاری و ... وجود داره. .

کتاب دست دوم بخرید

. برای اون که هزینه‌های سنگین کتابای درسی رو کم کنین، از کتاب‌های دسته دوم استفاده کنین و یا کتاب‌ها را از کتابخونه امانت بگیرین.

راهکار شما چیه؟ شما در دوران دانشجوییتون چطوری هزینه ها تونو مدیریت می کردید؟ تجارب خودتون رو برام بنویسید.

توسط: استادیو

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : دوران دانشجویی , نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 190 تاريخ : يکشنبه 10 آذر 1398 ساعت: 20:23

استادیو

استادت رو پاس میکنی؟

 

برای همه دانشجوها نمره خوب گرفتن و پاس شدن خیلی مهمه و برای اینکه بتونی از یه استاد نمره خوب بگیری علاوه بر درس خوندن و تلاش باید استادت رو بهتر بشناسی،‌ مثلا بدونی چطوری امتحان میگیره، چیا براش مهمه، اخلاقش چطوره، حضور غیاب میکنه یا نه!

اینجاست که اُستادیو بهت کمک میکنه تا نظر بقیه رو مورد استادت بخونی و بتونی از تجربیاتشون استفاده کنی. خودتم میتونی بری نظرت رو در مورد استادت تو اُستادیو ثبت کنی و به بقیه کمک کنی!

پس برای اینکه بیشتر با استادات آشنا بشی بهتره یه سر به سایت اُستادیو بزنی. البته حواست باشه برای ثبت نظر تو اُستادیو حتما باید قبلش ثبت نام کنی تو سایت. و خبر خوب اینکه به ازای ثبت نام تو اُستادیو کد تخفیف فیلیمو و به ازای ثبت نظر تو اُستادیو کد تخفیف سینما تیکت بدون قرعه کشی بهت داده میشه.

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : استادیو , استاد تو استاد من, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 221 تاريخ : سه شنبه 5 آذر 1398 ساعت: 14:08